Veneția de Sticlă: Arta, Tehnica și Secretele Maeștrilor Sticlari

Arta și tehnicile de prelucrare a sticlei antice din Veneția

Tehnicile de prelucrare a sticlei au denumiri diferite, iar cunoașterea acestor nume vă va ajuta să înțelegeți secretele din spatele produsului și munca grea a maestrului care l-a adus la capăt.

Mai jos veți avea o listă cu denumirile tehnice pe care le veți găsi în produsele noastre din catalog, aflați arta sticlei prin termenii potriviți.
 
Suflat: după cum sugerează și numele, artizanii extind și modelează sticla, suflând aer într-un butoi lung de metal conectat la acesta, așa cum o dictează tradiția milenară a producției de sticlă.
Această acțiune străveche, combinată cu experiența și priceperea maeștrilor sticlari, transformă sticla simplă în adevărate capodopere artistice, unice.

Decoratiuni: se alege in faza de proiectare a lucrarii si poate varia de la o personalizare a marginii sticlei pana la includerea de frunze de aur pretioase in transparenta sticlei. În practică, acestea sunt aplicațiile adăugate la cald de către maestru pe suprafața obiectului, pentru a-l face unic, prețios și inimitabil. 

balon:
 meșterul folosește o matriță metalică, cu vârfuri mici în formă de piramidă cu bază pătrată de-a lungul întregii suprafețe interioare a circumferinței sale.
În suflare, sticla umple complet golul și oferă un efect optic deosebit de relief încrucișat.

Cone de pin: maestrul incepe prin a folosi o matrita metalica cu o forma evocatoare, cu varfuri mici in forma de piramida cu baza patrata pe toata suprafata sa interioara. În suflare, metalul exprimă un efect de relief încrucișat asupra sticlei.

Bătut : aceasta este tehnica prin care priceperea și experiența unui meșter sunt puse la încercare. Caracterizat printr-o suprafață sculptată manual, grație unei roți de șlefuit, pentru a realiza nenumărate mici semne aparent neregulate.

Mâna zburătoare:această expresie indică mișcarea agilă și expertă a mâinii maestrului sticlar în prelucrarea la cald a unui pahar prețios.

Pulegoso: se obține o pastă spumoasă , plină de bule de aer neregulate, dată de unirea pastei topite cu o substanță care provoacă această reacție. Pulegoso este mai rar la iluminat, chiar dacă, datorită efectului luminii, permite obținerea unor efecte cromatice remarcabile.

Tije: pot fi monocolorate sau formate cu paste de sticla de diferite culori, transparente sau opace, pentru variatii infinite. Elementul de sticlă este desenat și secțiune circulară. Stufurile sunt de obicei unite împreună pentru a fi topite și suflate.Rezultatul este un obiect de valoare suplimentară, datorită efectului final și dificultății de execuție.

Incalmo: constă în cuplarea la cald a două forme suflate de-a lungul circumferinței lor, astfel încât să se obțină în același obiect întâlnirea sugestivă a zonelor diferențiate și, de regulă, a culorilor diferite. Acesta este considerat unul dintre cele mai complicate procese.

Fasce: pe un corp central în general transparent un model de fire colorate, mai precis numit „Fasce”, este turnat la cald. După ce le-a amestecat cu grijă cu el, acoperă totul cu un strat foarte subțire de cristal, obținând astfel un design cromatic neregulat și foarte eficient.

Gravat:
 se execută cu o roată de șlefuit din piatră tare, cu care este gravată suprafața rece a obiectului aproape finisat, urmărind cu precizie absolută desenul artistului.

Murrine:  printre cele mai vechi, datează chiar din epoca romană, recuperată la Murano la începutul deceniului al optulea al secolului al XIX-lea. Constă în unirea baghetelor de sticlă de diverse culori într-un design prestabilit. Întregul este apoi încălzit pentru a forma un singur butoi, care este tăiat cu precizie în discuri mici. Aranjate într-o ordine precisă, sunt apoi încălzite, lucrate și suflate pentru a obține forma finală a obiectului.

Scufundat: pornind de la o sticla suflata sau solida, permite obtinerea de straturi multiple suprapuse de diferite culori cu un efect de culoare sugestiv. Sticla atașată unui butoi este scufundată în creuzete care conțin sticlă de diferite culori. Uneori, pentru a crește efectul decorativ între straturile de sticlă, maestrul introduce incluziuni de foiță de aur, alte metale sau cu bule de aer.

Rigadin: este un decor obtinut prin suflarea bilei de sticla intr-o matrita, de obicei din bronz, care are caneluri de sectiune triunghiulara. Sticla din interiorul matriței devine nervură și, dacă este răsucită suplimentar, devine Rigadinul răsucit.

7 puncte pentru a face ca realizarea unei lucrări de sticlă să fie unică

1 - Proiectarea si studierea proiectului

Designerii venețieni de sticlă conturează modelele pe hârtie care vor fi apoi realizate de mâinile meșterilor noștri meșteri. Desenele pot relua tradiția clasică venețiană sau pot propune idei și stiluri noi. Limita este doar în mintea creatorului.

2° Alegerea și utilizarea materialelor valoroase și de calitate

Doar prin alegerea unui material nobil din care se va obține apoi sticlă ne putem aștepta să creăm o operă de artă autentică.
Artizanii pregătesc pasta de sticlă în fuziune la 1500 ° C și selectează pulberile pentru colorare. Este un moment crucial pentru succesul produsului și nimic nu poate fi lăsat la voia întâmplării.

A 3-a Decizie a tehnicii utilizate

Tehnica care va fi folosită pentru realizarea lucrării noastre a fost deja decisă în proiect, deoarece maestrul va trebui să cunoască fiecare pas și secret pentru a crea lucrarea la cel mai bun mod.

4 ° Modelarea lucrării

Acest pasaj este cel mai cunoscut în care experiența și abilitățile profesorului sunt stăpâne. Tipic la Veneția, pasajele care dau sticlei formele și caracteristicile pe care le-am dorit în proiect sunt și ele admirate live.
O cunoaștere autentică, artizanală, păstrată timp de un mileniu în orașul Veneția și transmisă din generație în generație până în zilele noastre.

A 5-a îmbunătățire: Colorare și decorare

Mâinile pricepute ale maeștrilor meșteri își perfecționează încet munca, creând manual modele și armonii în funcție de finisajele cerute. Flori, frunze, bucle în sticlă „înfloresc” și în diferite glazuri colorate înfrumusețând lucrarea finită.

6 ° Tempera și măcinare

Produsul este încă fierbinte și se pune multe ore în „tempera”, un cuptor lung de răcire, până când temperatura îi scade făcându-l gata de măcinat. În această ultimă fază artizanii netezesc și finisează suprafețele de sticlă ducând lucrarea la final.

7. Controlul calității

Verificările finale sunt efectuate pentru a ne asigura că totul este perfect în ordine, trecem la ambalaj sigur și super rezistent.
Și voilà, avem produsul nostru din sticlă gata și terminat.

Maestrul Sticlei - Meșterul prin excelență

Un maestru se naște din cunoștințele celor care au lucrat sticla înaintea lui, așa că arta de la an la an, secol după secol crește, se dezvoltă și dobândește trup, voință și tehnică.
În lumea sticlei nu există școli, doar profesori: cei mai bătrâni maeștri sticlari, păstrătorii unei cunoștințe care se transmite doar prin cuvânt și faptă. Pentru a-i proteja secretele.
Atat de mult incat pe vremea Republicii Serenissima sticlarii erau autorizati sa se bucure de privilegii si imunitati iesite din comun, dar obligati sa nu paraseasca niciodata Republica, pentru a-si mentine cunostintele intre Murano si Venetia.
De-a lungul secolelor maeștrii au depășit granițele teritoriului venețian, fără a abandona totuși tradițiile unui comerț suspendat între sensibilitatea artistică și priceperea manuală, din care doar cei care înțeleg echilibrul perfect sunt sortiți să devină maestru.

La Fornace: Loc unde sticla se naște și prinde contur

Acest loc reprezintă pentru mulți nu un loc de muncă, ci o casă, o fabrică de stimuli creativi care aduce fiecare zi în culmea eului interior. Maestrul sticlar este la fel de meșter ca și artist și ca artist are nevoie să exprime ceea ce are înăuntru și este capabil să o facă prin sticlă. Prelucrarea ei poate fi comparată cu povestirea unei povești, are un început, o fază în care prinde contur și un sfârșit, adesea cu morală. Viața de zi cu zi a sticlei necesită dăruire, răbdare și aplicare constantă. Maeștrii încep să lucreze în zori, testând rezistența sticlei. Instrumentele sunt aceleași de secole și fiecare maestru le are pe ale lui.

Cel mai folosit este butoiul cu care aerul este suflat în masa topită evazivă, care este apoi prelucrată rapid cu clești, tije și foarfece.

Specialiști maeștri tehnici

După cum s-a scris anterior, maestrul are alături de el un bagaj cultural și cunoștințe uriaș și întrucât sunt înainte de toate ființe umane, a fi experți în toate este practic imposibil, din acest motiv cu multă dăruire fiecare maestru abordează o tehnică de prelucrare care îl implică cel mai mult. . și asta îl ajută să se exprime.

Cu timpul și dăruirea, tehnica începe să facă parte din ființa sa și îi permite să dea viață lucrărilor sale precum candelabre, sculpturi din sticlă sau în toate formele de iluminat.

Culorile Sticlei sunt oglinda Sufletului Maestrului

Există multe culori care pot fi folosite în pahar pentru a-i da trup și suflet.
Dar ce determină culoarea mai degrabă decât alta?
Temperatura exterioara si umiditatea mediului ambiant, precum si tipul de gatit, pot afecta nuantele si nuantele. Schimbarea îmbogățește varianta cu o singură culoare cu unicitate suplimentară, făcând fiecare lucrare și mai exclusivistă.
Calitatea înaltă este reflectarea căutării constante a perfecțiunii și a pasiunii pentru inovație care caracterizează fiecare fază a producției, într-un echilibru perfect între măiestria manuală și creativitatea îndrăzneață, departe de mofturile trecătoare fatue.
Email Newsletter
Newsletter
  • Piva IT 04187360401
  • Tel.+39 0541-623760 (21 linii telefonice)
  • De luni până vineri 8.30-17.00
  • Via del pino 21 - 47822
  • Santarcangelo di Romagna (RIMINI) Italy
  • info@viadurini.ro
  • +39 373 9005839 & SMS/WHATSAPP
  • Preturile afisate includ TVA